Jaja daar ben ik dan :) - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Suzanne Wiersma - WaarBenJij.nu Jaja daar ben ik dan :) - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Suzanne Wiersma - WaarBenJij.nu

Jaja daar ben ik dan :)

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

19 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo lieve vrienden en familie,
Ik zit inmiddels alweer bijna een week in Zuid-Afrika en ik vind het hier echt GEWELDIG! De groep is gezellig, de locals zijn superlief, de natuur is prachtig, het eten is echt heel lekker en dan nog maar te zwijgen over de heerlijke wijntjes haha maar ik zal bij het begin beginnen.
Afgelopen donderdag was het dan eindelijk zover. De reis waar ik al zo lang naar uitkeek ging echt beginnen! Ik vond het best wel spannend maar ik had er vooral heel veel zin in!
Toen ik op het vliegveld afscheid had genomen en bij de gate aankwam, bleek ik al ruim 2uur vertraging te hebben… Heel fijn dus. Ik maakte me meteen druk over of ik mijn overstap nog wel zou halen dus ik ging meteen als een kip zonder kop alle kanten oplopen om iemand te zoeken die mij meer informatie kon geven. Ik kreeg te horen dat ik het gewoon moest afwachten en dat ik het wel zou zien als ik in Istanbul aan zou komen. Ik kreeg een tegoedbon voor eten en drinken vanwege de vertraging, maar omdat ik net had gegeten besloot ik om ipv avondeten chocoladetaartjes te halen bij de Starbucks (die zijn echt goddelijk). Na lang wachten konden we eindelijk het vliegtuig in. Toen ik bij mijn stoel kwam hing er echt een vieze kotsgeur en toen ik naast mijn stoel keek zag ik waarom… Er lagen nog allemaal stukjes kots tussen de muur en mijn stoel bahbah. Het vliegtuig zat helaas helemaal vol dus ik kon ook niet op een andere plek gaan zitten. Vervolgens duurde het nog anderhalf uur voor we eindelijk gingen vliegen dus daar was ik niet echt blij mee, maarja wat doe je eraan? Eindelijk aangekomen op Istanbul moest ik gaan uitzoeken hoe ik in kaapstad zou komen (ik had namelijk 4uur vertraging). Na lang zoeken bleek mijn overstap ook vertraging te hebben dus kon ik gelukkig nog met die vlucht mee! Eenmaal in Kaapstad aangekomen wilde ik mijn koffer halen, maar die bleek nog in Instanbul te staan :(! Heel vervelend natuurlijk maar daar was op dat moment verder niks aan te doen. Ik werd opgehaald van het vliegveld en naar mijn huisje in Genadendal gebracht. We zitten met 10 studenten in Genadendal en de rest was ook allemaal gearriveerd.
De dag erna (zaterdag) gingen we de auto’s ophalen. We kregen alleen geen goede mee omdat de vorige groep niet netjes met de auto’s waren omgegaan. (dus Carlo als je dit leest, bedankt he :p). Verder ben ik met Floortje (een van de andere studenten) naar een rugbywedstrijd geweest. Toen we daar zaten, kwamen er al meteen een paar kinderen bij ons zitten. Ze wilden met ons op de foto en ze wilden mijn haren doen, echt super schattig! Die avond hebben we onze eerste braai gehad met zn allen.
Verder hebben we tot nu toe allemaal leuke dingen gedaan zoals met zn allen uiteten gaan, bergwandelen, een township bezocht en de buurt een beetje leren kennen.
Ik zie dat ik inmiddels al een heel verhaal heb getypt dus ik zal gaan afsluiten met een paar opvallende dingen die je in Nederland niet zo vaak zal zien maar, namelijk:
- We hebben geen verwarming in huis en s’avonds is het ontzettend koud dus dan zitten we met onze jassen aan te chillen.
- Toen ik van de week naar buiten keek, stond er ineens een paard in de tuin haha. (hier lopen overal paarden, koeien en ezels door het dorp en dat paard was toevallig de tuin ingelopen).
- De stroom viel hier gisteren uit, dus dan steken we maar een kaarsje aan zodat er toch nog iets van licht is. Wijntje erbij, potje kaarten en de avond is compleet! :)

  • 19 Augustus 2014 - 19:20

    Fleur:

    hee schattie ! supermarkt je het zo naar je zin hebt daar! ik mis je hier al wel hoor snel Skype! xxxx heel veel plezier en succes nog! dikke knuffel fleur

  • 19 Augustus 2014 - 19:28

    Carlo:

    Heeeeey Suzanne,

    Leuk om je verhalen te lezen! Het is herkenbaar en super leuk. Ik zou zo weer terug willen!!
    Heel veel plezier, heel veel genieten en alles lekker chill op je af laten komen. Komt allemaal goed zou ik zeggen haha.
    Hoe was het trouwens om links te rijden en het stuur aan de rechter kant te hebben?

    Oja vergeet niet te choken bij de Mazda's he hahaha.




  • 19 Augustus 2014 - 19:50

    Jillieeeeee:

    Kei leuk om te lezen suus! Gelukkig hebben we ook whatsapp want ik denk niet dat jij heel vaak iets zal bloggen haha kussieeees

  • 19 Augustus 2014 - 21:02

    Maartje:

    Zo leuk om jouw verhalen te lezen! Geniet ervan moppie xxx

  • 19 Augustus 2014 - 21:15

    Roos:

    Leuk suusje!

    geniet er van, klinkt goed je eerste verhalen :D

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Stage Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

20 November 2014

Awesomeness in Africa

28 Oktober 2014

Love living the african life

07 Oktober 2014

Wat is het leven toch mooi hier!

25 September 2014

Da's pech, stroom weg!

16 September 2014

Mn volgende verhaaltje
Suzanne

Ik ga dus naar Thailand, ik heb er echt super veel zin in! als je wil weten hoe ik het daar heb, moet je mn berichtjes maar lezen!

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 16204

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Stage Zuid-Afrika

09 December 2009 - 01 Januari 2010

Thailand stage

Landen bezocht: