Voor de mensen die er maar geen genoeg van krijgen - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Suzanne Wiersma - WaarBenJij.nu Voor de mensen die er maar geen genoeg van krijgen - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Suzanne Wiersma - WaarBenJij.nu

Voor de mensen die er maar geen genoeg van krijgen

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

19 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Zo hoor je niks, en zo ineens 2 verslagen op een dag. Er was iets mis gegaan met mn vorige verslag dus vandaar dat die er nu pas op staat. Ik ga niet alles typen wat ik de afgelopen week heb gedaan en gezien want dan wordt het wel een heel lang verhaal haha.
We hebben afgelopen week een dagje naar Kaapstad geweest. Daar zijn we naar het district six museum, Charlie’s bakery en signal hill geweest. Het uitzicht vanaf signal hill is echt prachtig! Foto’s volgen nog. De dag sloten we af met een braai in een township en nog een lekker wijntje thuis. Toen was het alweer vrijdag. De dag dat we op kamp gingen. Het kamp heette back2basics dus dan weet je het wel. Even in het kort, we hadden daar een teambuilding met allemaal spellen, door de modder kruipen en een vlot bouwen. Het was heel leuk maar wel ontzettend vermoeiend en wat een spierpijn had ik toen ik thuis was. Maar lang om bij die pijn stil te staan was er niet want we moesten douchen en naar een benefietavond in het dorp. Het was echt een supergezellige avond met veel dansjes, drankjes en nieuwe mensen. Zondag hadden we een ‘kinderfeest’. Dat is een jaarlijks evenement in de kerk waarbij de kinderen centraal staan. Het was wel leuk om te zien maar ik ben niet zo’n kerkganger dus ik was wel blij toen het voorbij was. Ook omdat het die dag rond de 30graden was dus het was ook echt superheet in de kerk. Ik hoorde dat het daar in NL slecht weer is dus ik ben blij dat ik hier zit met 30graden in de winter haha!
Maandag hadden we onze eerste dag op stage. We moesten de hele ochtend alle policy’s en de constitution van het bedrijf lezen *gaap* zodat we wisten hoe het daar allemaal werkt, heel saai dus. S’middags hebben we een groepssessie bijgewoond over pesten, dat was wel heel leuk dus uiteindelijk gingen we met een goed gevoel naar huis. Vandaag was onze tweede stagedag, we hebben s’ochtends bij een aantal individuele gesprekken gezeten maar dat was heel moeilijk te volgen aangezien mijn Afrikaans nog niet echt optimaal is haha maar ik begin het te leren :). S’middags kregen we een aantal namen van kinderen die we kunnen gaan begeleiden en hebben we ons ingelezen in de dossiers. Ik heb er helemaal zin in om met de kinderen aan de slag te gaan!
Mensen vragen zich af hoe het rijden me afgaat hier aangezien we hier links moeten rijden en alles in de auto dus andersom zit zoals stuur, ruitenwisser, richtingaanwijzer ect. Het gaat opzich goed alleen ik had van de week een foutje. Ik maakte de bocht naar links veel te groot (dat is hier dus de korte bocht) en toen zat ik op de verkeerde kant van de weg. Op de snelweg. Oepsie! Gelukkig was er zelfs nog geen schaap op de weg te vinden dus maakte het niet zoveel uit. Oh trouwens even een update. Weten jullie nog dat ik vorige week ineens een paard in de tuin had staan? Zo lang geleden heb ik dat verslag niet gepost dus als je het niet weet heb je het of (nog) niet gelezen, of je hebt het geheugen van een vis haha. Anyway, gister hadden we geen paard maar een koe in de tuin. Wie oh wie raad welk dier het de volgende keer is?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Stage Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

20 November 2014

Awesomeness in Africa

28 Oktober 2014

Love living the african life

07 Oktober 2014

Wat is het leven toch mooi hier!

25 September 2014

Da's pech, stroom weg!

16 September 2014

Mn volgende verhaaltje
Suzanne

Ik ga dus naar Thailand, ik heb er echt super veel zin in! als je wil weten hoe ik het daar heb, moet je mn berichtjes maar lezen!

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 16211

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Stage Zuid-Afrika

09 December 2009 - 01 Januari 2010

Thailand stage

Landen bezocht: