Da's pech, stroom weg! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Suzanne Wiersma - WaarBenJij.nu Da's pech, stroom weg! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Suzanne Wiersma - WaarBenJij.nu

Da's pech, stroom weg!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

25 September 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo hallo!

Het is alweer tijd voor een nieuw verslagje!
Ik weet niet of ik het al had verteld, maar we werken op stage samen met studenten uit Kaapstad. Het zijn echt super gezellige mensen dus hadden we ze vorige week woensdag uitgenodigd voor het eten. We waren met een hele groep. Alle Nederlandse en Afrikaanse studenten waren van de partij. Na het eten gingen we allemaal dansen, een groot feest dus! Ze hebben me zelfs de oumadans geleerd haha, super grappig!
Donderdag was gewoon een stagedag dus we moesten weer vroeg uit de veren. Dat was wel even lastig, maar er was geen tijd om moe te zijn want ik begon de dag met een drukke planning. Aan het eind van onze stagedag kwamen Kim en Michèle, dat zijn 2 meiden van onze opleiding die stage lopen in Grabouw. Ze kwamen kijken hoe onze stage was, waar we wonen en hoe het in ons dorp is. Ze hebben een meeting op stage bijgewoond, daarna zijn we uit eten geweest en s’avonds hadden we een chill avondje. Lekker spelletjes doen, kletsen en een wijntje drinken. Op een gegeven moment dacht ik eraan dat we vergeten waren stroom te kopen (stroom moet je hier gewoon in de winkel kopen en als het op is, is het op). Ik ging snel kijken hoeveel stroom we nog hadden en de teller stond nog maar op 1! :O Dus we hadden snel een aantal kaarsen aangestoken, de lampen uitgedaan en alle stopcontacten uitgezet om stroom te besparen. We lachten onszelf natuurlijk heel hard uit omdat we vergeten waren stroom te kopen, maar het had ook wel iets met al die kaarsen, dus niemand vond het erg. De ochtend erna moesten we eigenlijk skypen met school maar de stroom was inmiddels echt helemaal op door de koelkast etc. Zonder stroom doet de wifi het natuurlijk niet dus de skype afspraak kon niet doorgaan. Het klonk echt als een hele slechte smoes maar dat maakte het nog extra grappig haha. S’middags gingen we met Kim en Michèle mee naar Grabouw want daar hadden we s’avonds een dansfeest. Dat feest was ook echt leuk! We hebben zelfs de polonaise gelopen haha.
Zaterdag reden we naar Hout Bay, gingen we naar een markt, zijn we heerlijk uit eten geweest en wilden we op tijd gaan slapen. Helaas zat het op tijd slapen er niet in aangezien er iets kapot was aan een van de auto’s, dus toen moest er iemand van de car rental company komen en dat duurde wel even.
De volgende ochtend hadden we al om 8uur afgesproken om de Tafelberg te gaan beklimmen met Josh (de leraar van het sandboarden van vorige week), uitslapen zat er dus niet in. Helaas was Josh er pas om 9uur dus moesten we even wachten. Toen we onderweg waren, kwamen we bij een hek aan die op slot was dus toen moesten we weer terug lopen en een andere route nemen. Toen we uiteindelijk op de goede weg zaten, kwamen we op een gegeven moment op een punt vanwaar we constant moesten traplopen om boven te komen. Het was 29graden, mn voeten deden echt ontzettend veel pijn en ik heb natuurlijk de conditie van een dropveter dus ik had het best wel zwaar. Na een tijdje kon ik echt niet meer dus besloot ik terug naar beneden te gaan met een ander meisje die ook niet meer verder kon. We baalden echt dat we het niet tot de top hadden gehaald maarja daar was niks meer aan te doen. We liepen rustig naar beneden en eenmaal beneden aangekomen was ik echt aan het strompelen, mijn voeten deden zo’n pijn en toen ik mijn schoenen en sokken uittrok zag ik hoe dat kwam. Er zat allemaal bloed op mijn voeten dus die heb ik op de een of andere manier helemaal kapot gelopen. Verder zaten mn voeten helemaal vol met blaren, het zag er echt vies uit! Nu zijn de wondjes allemaal aan het ontsteken en dat doet echt superveel pijn dus ik kan nog steeds niet normaal lopen. Fijn… Maarja ik hoop dat het snel overgaat want er staan alweer allemaal leuke dingen op de planning voor deze week waar ik heel veel zin in heb. Maar daarover kunnen jullie in mijn volgende verslagje lezen! :)

Have a nice week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Stage Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

20 November 2014

Awesomeness in Africa

28 Oktober 2014

Love living the african life

07 Oktober 2014

Wat is het leven toch mooi hier!

25 September 2014

Da's pech, stroom weg!

16 September 2014

Mn volgende verhaaltje
Suzanne

Ik ga dus naar Thailand, ik heb er echt super veel zin in! als je wil weten hoe ik het daar heb, moet je mn berichtjes maar lezen!

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 16215

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Stage Zuid-Afrika

09 December 2009 - 01 Januari 2010

Thailand stage

Landen bezocht: