Awesomeness in Africa - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Suzanne Wiersma - WaarBenJij.nu Awesomeness in Africa - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Suzanne Wiersma - WaarBenJij.nu

Awesomeness in Africa

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

20 November 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Haa lieve mensen!

Het is alweer even geleden sinds mijn vorige verhaaltje en wat heb ik jullie veel te vertellen want ik heb echt zoveel leuke dingen gedaan!
Laat ik maar beginnen bij waar ik gebleven was. Weten jullie nog dat ik vertelde dat de auto kapot was? Nou, 3 weken geleden konden we op donderdag onze nieuwe auto ophalen. En wat een krakkie is dat, maar daar kom ik straks nog op terug. Dat weekend was een lekker chill weekend. Op donderdag naar de kroeg met de Grabouw studenten, Op vrijdag lekker chillen, op zaterdag Kaap de goede hoop en cape point en op zondag was het dan eindelijk zover, ik ging skydiven! Ik wilde al heel lang gaan skydiven maar het was er nog niet van gekomen. Toen we daar aankwamen zagen we een groep mensen staan dus we dachten dat we daar moesten zijn. Toen Mieke vroeg of ze ook gingen springen bleek dat niet zo te zijn. Ze waren daar als verrassing voor hun vrienden die op dat moment aan het skydiven waren. Na de landing zou de man de vrouw ten huwelijk vragen en daarvoor waren zij allemaal gekomen, echt superleuk! Maargoed, na lang wachten was het eindelijk tijd om het harnas aan te trekken en naar het vliegtuig te gaan. Ik vond het wel spannend maar toen ik eenmaal uit het vliegtuig was gesprongen vond ik het alleen maar supervet, awesome, amazing etc. Het was echt geweldig en ik ben blij dat ik het nu eindelijk heb gedaan! :)
2 weken geleden was het op zaterdag kinderdag. Wij hadden vanuit child welfare een dag georganiseerd speciaal voor alle kinderen. Dat was echt heel leuk! Er was een optocht waar alle kinderen in meeliepen, de kinderen hadden allemaal spandoeken en posters gemaakt en er was een orkest en er waren trompoppies (een soort cheerleaders) die dansjes deden. Later kregen de kinderen een ballon en die gingen allemaal tegelijk de lucht in dus dat zag er heel leuk uit. En er was een marktje waar kinderen dingen konden verkopen. Al met al een hele geslaagde dag! De kinderen waren allemaal blij dus dat was goed om te zien! Die avond was er een braai en dansfeest bij LR Schmidt (basisschool) waar we heen gingen. Op zondag hadden we een lekker chilldagje aan het zwembad. Na weer een week stage was het tijd om snel de auto in te springen want we hadden het een top weekend voor de boeg! We gingen naar Knysna, dat is zo’n 5uur rijden vanaf Genadendal dus daar waren we wel even zoet mee. We vertrokken op donderdagmiddag al zodat we vrijdag en zaterdag de hele dag de tijd hadden voor activiteiten. Die tijd hebben we ook goed benut. Op vrijdag gingen we naar Botlierskop. Daar begon mijn dag met een safari te paard. Dat was echt GEWELDIG! In volle galop over het uitgestrekte land en ook nog dieren spotten tussendoor. Dat is echt een aanrader! Vervolgens moesten we wachten tot het 12uur was en dat betekende op naar de olifanten want het was luchtijd en we gingen ze voeren. Dat was ook echt heel leuk. Ze hadden ook een babyolifant en die was echt zooooo schattig! Heel jammer had we die niet mochten voeren maar het was evengoed heel leuk. Na het voeren van de olifanten moesten we meteen weer door. We gingen namelijk nog lopen met leeuwen! Klinkt als een topdag vinden jullie ook niet? Toen ik de dag erna opstond voelde ik al meteen de zenuwen opkomen. Dat was namelijk de dag dat we gingen bungeejumpen. Eenmaal op de brug aangekomen vond het echt doodeng! Ik wist niet of ik moest lachen of huilen of iets anders moest doen. Ik ben echt nog nooit in mijn leven zo bang geweest als op die brug. En toen 1, 2, 3 BUNGEE en daar ging ik! Wat ben ik trots op mezelf dat ik het heb gedaan! Eenmaal terug op de brug kon ik weer een beetje ontspannen en was het heel leuk! Ik was als eerste van de hele groep geweest dus ik kon na mij iedereen nog zien springen. Er stond muziek aan en de sfeer was echt top! Nadat iedereen was geweest gingen we weer terug naar het hostel. Zondag hebben we nog even op het strand gelegen en toen besloten we weer terug te rijden omdat we nog een lange rit voor de boeg hadden.
Afgelopen maandag heb ik een dagje gewerkt en toen huphup naar Kaapstad want we gingen naar een concert van John Legend! Dat was ook echt geweldig! Hij is zo goed live! We bleven in Kaapstad slapen en hadden de dag erna vrij. Ik ging met Tessy naar Franschoek. Op de terugweg waren we net de bergpas over en ja hoor, ons krakwagentje had er geen zin meer in. Hij ging niet meer in de versnelling dus we konden niks. Gelukkig was er een tankstation op zo’n 10 meter afstand dus daar heeft Tessy de auto naartoe geduwd terwijl ik stuurde. Dat was natuurlijk een heel grappig gezicht en we hadden dan ook veel toeschouwers haha! De man van de garage heeft de auto gemaakt met een tijdelijke oplossing dus we moeten terug naar de car rental company om hem te laten maken of een nieuwe op te halen. Nu maar duimen dat we geen autopech meer krijgen!

  • 20 November 2014 - 15:19

    Wilma:

    Het Suzanne

    Wat een activiteiten. Helemaal niet jaloers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Stage Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

20 November 2014

Awesomeness in Africa

28 Oktober 2014

Love living the african life

07 Oktober 2014

Wat is het leven toch mooi hier!

25 September 2014

Da's pech, stroom weg!

16 September 2014

Mn volgende verhaaltje
Suzanne

Ik ga dus naar Thailand, ik heb er echt super veel zin in! als je wil weten hoe ik het daar heb, moet je mn berichtjes maar lezen!

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 1213
Totaal aantal bezoekers 16211

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Stage Zuid-Afrika

09 December 2009 - 01 Januari 2010

Thailand stage

Landen bezocht: