Mn volgende verhaaltje - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Suzanne Wiersma - WaarBenJij.nu Mn volgende verhaaltje - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Suzanne Wiersma - WaarBenJij.nu

Mn volgende verhaaltje

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

16 September 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo daar!

Er is inmiddels alweer ruim een week verstreken sinds mijn laatste verslag dus ik zal jullie weer verblijden met mijn nieuwste ervaringen. Vorig weekend hebben we een rustig weekendje gehad. We zijn gewoon in Genadendal gebleven, maar dat doen we nooit meer want er is hier niet zoveel te doen haha. We zijn uiteindelijk naar een markt, een braai en een sportdag geweest. Verder gingen we lekker uit eten en s’avonds naar een reggae bandje in de buurt. Het hoogtepunt van het weekend was de mannenavond die we hadden georganiseerd. Nu denken jullie vast ‘mannenavond??’ Zoals jullie misschien wel weten is Mathijs de enige jongen uit de groep. Hij zit dus altijd opgescheept met allemaal meiden en de daarbij komende meidenpraat en dat vinden we wel sneu voor hem. Vandaar dat er iemand op het idee kwam om een mannenavond te organiseren. Mathijs wist van niks dus ik mocht natuurlijk niks zeggen, maar dat vond ik wel lastig want ik wist dat alle andere meiden zich al aan het klaarmaken waren. Ik voelde me weer net zoals ik me vroeger altijd voelde voor sinterklaas kwam. Maar ik kon niks anders doen dan wachten want als ik me al klaar zou maken, zou de verrassing verpest zijn. Toen de meiden me eindelijk lieten weten dat ze er waren, liep ik snel naar buiten, heb ik me snel omgekleed, een snor en dikke wenkbrauwen gemaakt en liepen we met z’n allen naar binnen. Mathijs had echt geen idee wat er gebeurde toen we binnen kwamen wandelen haha. We stelden ons allemaal netjes voor met onze mannennamen en toen kon de avond beginnen. De rest van de avond bestond uit bier drinken en slap ouwehoeren. Mathijs vond het ook echt superleuk dus onze missie was geslaagd!
Afgelopen week had ik het heel druk. Overdag stage, s’avonds vergaderingen, eetafspraken en de aankomst van de 3 nieuwe studenten. Ook op stage was het drukdrukdruk geweest dus ik was blij toen het weer weekend was! Afgelopen weekend zijn we naar kaapstad geweest. Toen we daar vrijdagmiddag aankwamen, wilden de meeste gaan winkelen. Ik had daar niet echt zin in dus ik ben lekker in een cocktailbar gaan zitten met een paar meiden. Het was happy hour dus alle cocktails waren 25 rand. Dat is ongeveer 1.80euro haha megachill! Daar hebben we het dan ook goed volgehouden. S’avonds gingen we stappen en de kroeg waar we heen wilde zat naast ons hostel dus dat was echt perfect! Het was alleen een beetje jammer dat de stroom uitviel toen we lekker aan het dansen waren. Gelukkig hebben wij allemaal prachtige stemmen dus zijn we zelf gaan zingen haha. Toen duidelijk werd duidelijk dat de stroom waarschijnlijk niet meer aankon die avond dus zijn we maar naar een andere kroeg vertrokken en hebben we de avond voortgezet. Zaterdag wilde iedereen wat anders dus zijn we opgesplitst. Ik ging naar het slavenmuseum met Mathijs en daarna zijn we nog even over de markt gelopen, waar we weer anderen tegenkwamen. Uiteindelijk zijn we toch weer in de cocktailbar beland haha. Die avond gingen we uit eten in een typisch Afrikaans restaurantje. Daar heb ik krokodil gegeten haha! Na het eten gingen we weer naar de kroeg en voor ik het wist was het alweer zondag. Zondag gingen we sandboarden. Dat is eigenlijk hetzelfde als snowboarden maar dan op zand ipv sneeuw. Ik had nog nooit op een snow/sandboard gestaan dus ik kon er natuurlijk helemaal niks van, maar dat was ook wel weer heel grappig. Ik zat ook echt helemaal onder het zand haha maar na een aantal keer vallen en opstaan ging het best goed dus ik ben trots op mezelf!
Gister gingen we na stage boodschappen doen en toen we naar de winkel reden kwam er ineens een kudde schapen op ons af gerend haha! Ik denk dat het er zeker wel 100 waren dus toen moesten we wachten tot ze allemaal voorbij waren. Dat was echt een leuk gezicht haha.
Zo, nu zijn jullie weer up-to-date. Ik hoop dat jullie weer hebben genoten van mijn verhaal!

  • 16 September 2014 - 18:28

    Jillieeeeee:

    Kei leuk suus!

    heeeel veeel kusjes van
    Jill <3

  • 16 September 2014 - 18:51

    Fleur:

    Gelukkig heb je het goed naar je zin daar! ik mis je wel hoor.
    xxx fleur

  • 16 September 2014 - 21:33

    Wilma:

    Hey suzanne,

    Wat een leuke verhalen. Merk wel dat je echt aan het genieten bent. Veel stappen en oh ja ook nog stage hahah. Nog even en dan mogen wij ook. Dan zitten we in de " buurt"
    Heel veel zin in natuurlijk.
    Het meis geniet lekker.
    Doe voorzichtig en liefs van ons

  • 17 September 2014 - 08:59

    Carlo:

    Nice!! Echt leuke verhalen!!

  • 17 September 2014 - 12:53

    Tessa:

    Hee suus!
    Super leuk je verhaal weer. Ik denk dat k ook maar Is naar die cocktailbar kom haha.
    Echt leuk om te horen dat je het daar naar je zin hebt!
    Xxx Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Stage Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

20 November 2014

Awesomeness in Africa

28 Oktober 2014

Love living the african life

07 Oktober 2014

Wat is het leven toch mooi hier!

25 September 2014

Da's pech, stroom weg!

16 September 2014

Mn volgende verhaaltje
Suzanne

Ik ga dus naar Thailand, ik heb er echt super veel zin in! als je wil weten hoe ik het daar heb, moet je mn berichtjes maar lezen!

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 16215

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Stage Zuid-Afrika

09 December 2009 - 01 Januari 2010

Thailand stage

Landen bezocht: