Wat is het leven toch mooi hier! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Suzanne Wiersma - WaarBenJij.nu Wat is het leven toch mooi hier! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Suzanne Wiersma - WaarBenJij.nu

Wat is het leven toch mooi hier!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

07 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hoi hoi!

Daar ben ik weer!
Vorige week woensdag was het heritage day, een nationale feestdag dus we hadden lekker vrij! Ik heb lekker met een paar meiden in het zonnetje gezeten en aan onze kleur gewerkt. Ik wordt al bruin! :)
Op vrijdag gingen we weer richting Kaapstad. S’middags moest er nog gewinkeld worden want s’avonds gingen we naar een fancy club waarbij we netjes gekleed moesten gaan. Dat betekende dus jurkjes en hakken en dat had niet iedereen bij zich. Eenmaal geslaagd gingen we terug naar het hostel om ons klaar te maken en toen was het tijd om te gaan. We gingen naar club 31 en die was op de 31e verdieping van een gebouw dus het uitzicht was echt prachtig! De volgende dag hadden we een rustig dagje, lekker uitslapen en verder een beetje terrassen. S’avonds wilden de meesten vroeg naar bed omdat ze nog brak waren van de avond ervoor, maar ik voelde me topfit dus ik ben met 3 meiden nog een avond gaan stappen. Het was echt een topavond maar het was wel een beetje jammer dat we nog maar een uurtje konden slapen tegen de tijd dat we ons bed inrolden. We moesten namelijk vroeg opstaan omdat we een busreis op de planning hadden staan. Met de bus reden we naar Hermanus waar we zouden gaan kajakken met walvissen, zeehonden en dolfijnen. Eenmaal in Hermanus aangekomen bleek dit niet door te gaan omdat het te hard waaide en het dus niet verantwoord was om de zee op de gaan. Ik had er heel veel zin in dus ik baalde wel dat het niet doorging. Toen zijn we maar gaan rondrijden met de bus. Eenmaal thuis aangekomen ben ik meteen mijn bed ingedoken want ik was echt kapot en de dag erna had ik natuurlijk weer gewoon stage.
Na 4 dagen stage was het alweer vrijdag en dat betekent tijd voor weer een leuk weekend! We hadden een high-tea in een super chique hotel, het was echt superleuk en superlekker! S’avonds zijn we op stap geweest. Zaterdag hebben we lekker op het strand gelegen. Aan het eind van de middag gingen we naar de kapper, ik had besloten om mijn haren af te laten knippen. Eenmaal zittend in de stoel vond ik het niet meer zo’n goed idee haha maar ik heb het toch gedaan. Het is wel echt heel erg wennen zo’n kort koppie, maar ik ben wel heel blij met het resultaat! S’avonds gingen we naar het vliegveld om de ouders van Mieke en Yvette op te halen. Het was net hello goodbye in real life haha. Eenmaal weer terug in het hostel besloten we toch nog even naar de beerhouse te gaan, dat is een kroeg waar ze heel veel verschillende speciaalbieren hebben. Het was echt superdruk in de stad omdat het rugbyteam van Zuid-Afrika een hele belangrijke wedstrijd had gewonnen. Er kwamen bussen vol mensen naar de stad. Het was een beetje vergelijkbaar met het winnen van een wk wedstrijd in Nederland.
Zondag gingen we snorkelen met zeehonden! Dat was echt mega awesome! Er waren superveel zeehonden en die kwamen zo dichtbij dat je ze gewoon kon aanraken. Dat was echt een superleuke ervaring! De rest van de middag hebben we op het strand doorgebracht. S’avonds moesten we weer naar het vliegveld omdat Maaike’s vader zou komen. Daarna gingen we snel terug naar Genadendal voor weer een nieuw weekje stage.
Ik heb trouwens nog superleuk nieuws! Ik heb een reis geboekt! Van 24dec tot 18jan ga ik rondreizen door Zuid-Afrika, Namibië, Botswana, Zimbabwe en Swaziland en ik heb er echt superveel zin in! :)

  • 07 Oktober 2014 - 21:30

    Carlo:

    Super vet!!! Het bevalt daar nog goed zie ik haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Stage Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

20 November 2014

Awesomeness in Africa

28 Oktober 2014

Love living the african life

07 Oktober 2014

Wat is het leven toch mooi hier!

25 September 2014

Da's pech, stroom weg!

16 September 2014

Mn volgende verhaaltje
Suzanne

Ik ga dus naar Thailand, ik heb er echt super veel zin in! als je wil weten hoe ik het daar heb, moet je mn berichtjes maar lezen!

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 16212

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Stage Zuid-Afrika

09 December 2009 - 01 Januari 2010

Thailand stage

Landen bezocht: