Love living the african life - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Suzanne Wiersma - WaarBenJij.nu Love living the african life - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Suzanne Wiersma - WaarBenJij.nu

Love living the african life

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

28 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo lieve vrienden en familie!

Het is weer tijd voor een volgend verslagje.
2 weken geleden gingen we op vrijdag naar Franschoek. We hadden daar echt een superschattige cottage gehuurd. Toen we onze spullen daar hadden neergezet besloten we een wine tasting te gaan doen. Eenmaal aangekomen keken we onze ogen uit. Het was er niet alleen supermooi, maar ook heel goedkoop. Voor 3 wijntjes betaalden we ongeveer 1.40euro. Daarom besloten we maar 2 tastings te gaan doen. Een witte wijn tasting en een rode wijn tasting, daar waren we de hele middag wel mee zoet. S’avonds hebben we lekker gekookt en spelletjes gespeeld, echt super gezellig :). Op zaterdag gingen we naar Kaapstad omdat we een rugbywedstrijd op de planning hadden staan. Rugby is echt DE sport hier, een beetje vergelijkbaar met voetbal in Nederland. Het was leuk om een keer te zien alleen het was wel heel jammer dat ons team heeft verloren. Toen we terug waren in het hostel gingen we nog even lekker een drankje drinken op de binnenplaats. Er kwamen steeds meer mensen en het duurde ook niet lang voor het een groot feest was. Mensen speelden beerpong, genoten van de muziek of zaten gewoon lekker te kletsen. Rond een uur of 12 zijn we met alle mensen van het hostel op stap gegaan en dat was ook echt super gezellig! Zondag hebben we een chill dagje gehad en hebben we s’avonds Mieke opgehaald bij het vliegveld. Haar moeder ging weer naar huis en zij ging weer met ons mee terug naar Genadendal. Het duurde iets langer dan verwacht om te vertrekken want ik had de lampen van de auto aan laten staan dus de accu was leeg haha slim! Uitendelijk is het gefixt en konden we eindelijk vertrekken richting home sweet home. Ik kon alleen niet zo lang genieten van mn home sweet home want op woensdag ging ik verhuizen. Ofja verhuizen… Mathijs ging anderhalve week reizen en dan is het natuurlijk niet heel chill om alleen thuis te zitten de hele tijd, dus heb ik mijn spullen gepakt en ben ik bij 4 meiden ingetrokken. Ik kon meteen volop genieten van mijn nieuwe huisje want we besloten om vorig weekend in Genadendal te blijven omdat we hier wat afspraken hadden. Vrijdag overdag heb ik met een paar meiden lekker in het zonnetje zitten chillen. S’avonds waren we uitgenodigd voor een braai. Dit was voor mij wel een tegenvaller want ik had barstende koppijn. En hoe kwam dat? Nou… Ik wilde naar binnen lopen, maar ik had niet gezien dat er een grote glazen schuifdeur was en toen BOEM liep ik er zo tegenaan. Het glas was zo schoon dat ik niet had gezien dat het er was. Maar nadat ik er tegenaan was gelopen viel het glas beter op, mijn hele gezichtsafdruk stond er namelijk op… Oepsie! Toen heb ik bijna de rest van de avond met een zak ijs op mijn neus gelopen haha. Het deed wel echt superveel pijn, en ik heb er nog steeds last van maar het was wel echt heeeeeel grappig. We kwamen echt allemaal niet meer bij haha. Zaterdagochtend gingen we naar een bijeenkomst van een van mijn afrikaanse collega’s en daarna hebben we lekker in de zon zitten chillen. S’avonds hebben we een kijkje genomen bij Oompies, dat is de kroeg in Genadendal. We hebben hier echt een superleuke avond gehad! Zondag had ik een braai bij de afrikaanse studenten en toen was het weekend alweer om.
Afgelopen woensdag hadden we teambuildingdag in Hermanus (ong een uurtje rijden vanaf Genadendal). Dit betekende 2 kleine activiteiten doen en verder lekker chillen in de zon. Heeeeel vervelend zo’n dag ipv stage :p. Voor ik het wist was de week al voorbij en was het weer tijd voor een nieuw weekend vol met leuke dingen op de planning!
Vrijdag vertrokken we naar Oudtshoorn. Dat is ongeveeer 5 uur rijden vanaf Genadendal dus we vertrokken vroeg. Toen we zo’n 30km van Oudtshoorn af waren besloot de auto waar we in reden ermee op te houden. Motor kapot. Fijn… Uiteindelijk werden we weggesleept en hebben de mensen van de garage ons afgezet bij het huisje wat we hadden gehuurd. Eenmaal daar aangekomen hoorden we dat er bij een van de andere auto’s een wiel was afgebroken tijdens het rijden. Gelukkig was er niemand gewond! Maar wat een autopech al in het begin van het weekend! Gelukkig scheen de zon en hadden we een zwembad bij ons huisje dus de chillmodus ging al snel aan.
Op zaterdag hadden we echt een superleuke dag! We gingen naar Cangoo wildlife ranch, een soort dierentuin en daar heb ik een cheeta geaaid! Dat was echt zoooo leuk! Die cheeta was aan het spinnen net zoals katten doen maar dan een stuk harder natuurlijk! Na de Cangoo wildlife ranch gingen we naar de Cangoo caves waar we een rondleiding kregen door de grotten. Het was daar echt heel mooi! Eenmaal teruggekomen in het huisje kwam Lizelle met haar man. Voor de mensen die niet weten wie Lizelle is, zij is onze afrikaanse mama hier en ze is echt een schatje! Dat bleek afgelopen weekend maar weer. Ze heeft 5 uur naar Oudtshoorn gereden om ons op te halen aangezien de auto dus kapot was. Dat vonden we zo lief dat we lekker voor ze hebben gekookt en ze de dag erna mee hebben genomen naar de struisvogelfarm. Daar kregen we een tour, zagen we hoe een ei uitkwam, hebben we een babystruisvogel vastgehouden, struisvogels gevoerd en op een struisvogel gezeten. Op de autopech na was het echt een superleuk weekend!
Nu weer een paar daagjes stage en wie weet wat het volgende weekend ons weer gaat brengen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Stage Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

20 November 2014

Awesomeness in Africa

28 Oktober 2014

Love living the african life

07 Oktober 2014

Wat is het leven toch mooi hier!

25 September 2014

Da's pech, stroom weg!

16 September 2014

Mn volgende verhaaltje
Suzanne

Ik ga dus naar Thailand, ik heb er echt super veel zin in! als je wil weten hoe ik het daar heb, moet je mn berichtjes maar lezen!

Actief sinds 06 Nov. 2009
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 16210

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Stage Zuid-Afrika

09 December 2009 - 01 Januari 2010

Thailand stage

Landen bezocht: